Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Ώρα για το σχολείο...Ώρα για το 17ο Γυμνασιο Περιστερίου

Γυμνάσιο Περιστερίου

Πάμε σχολείο...

Τελευταία Νέα

Δικαιολογητικά εγγραφής για την Α΄ τάξη... Δείτε στα Νέα Ανακοινώσεις!!

Στο σχολείο μας λειτουργεί Τμήμα Ένταξης στελεχωμένο με εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής.

Τι είναι το τμήμα ένταξης;

     Στο τμήμα ένταξης φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  για ορισμένες μόνο ώρες την εβδομάδα και εντός του σχολικού πλαισίου. Στην πλειοψηφία τους  φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς και χαμηλή σχολική επίδοση.  Η ένταξη στα τμήματα γίνεται ανάλογα με την  σοβαρότητα των ε.ε.α , την επιτακτικότητα της ανάγκης για εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, την ηλικία και την τάξη. 

     Η διδασκαλία στο τμήμα ένταξης μπορεί να γίνεται ??ένας προς έναν?? μεταξύ εκπαιδευτικού και παιδιού ή να σχηματίζονται ολιγομελείς ομάδες μαθητών. Η εκπαίδευση στο τμήμα ένταξης διαφοροποιείται ανάλογα με τις εκπαιδευτικές  ανάγκες των μαθητών. Βασίζεται στην άτυπη αξιολόγηση και την κατάρτιση του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής , λαμβάνοντας υπ? όψιν την γνώμη, παρατήρηση  των καθηγητών της τάξης καθώς και στην διάγνωση που προέρχεται από το ΚΕΔΔΥ. (Από την σχολική χρονιά 2014-2015 η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ είναι απαραίτητη για την φοίτηση του μαθητή στα τμήματα ένταξης, στην οποία μάλιστα θα πρέπει να αναγράφεται ρητά η πρόταση για φοίτηση σε αυτά.)  Με βάση την αξιολόγηση και την εισήγηση του ΚΕΔΔΥ καταρτίζεται εξειδικευμένο πρόγραμμα ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησης του, καθορίζονται οι στόχοι του προγράμματος. Βέβαια, αυτό προϋποθέτει και περιλαμβάνει την συνεργασία του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής με τους εκπαιδευτικούς της γενικής τάξης, σε επίπεδο υλικού, στόχων, κατανόησης και αλληλοτροφοδότησης. Η διδακτέα ύλη επιλέγεται και συνδιαμορφώνεται μετά από τροποποιήσεις και προσαρμογές σε εγχειρίδια και υλικό και δεν διατάσσεται κατά τάξη , βαθμίδα ή  ηλικία αλλά οργανώνεται με βάση τις ανάγκες του μαθητή.

Μαθησιακές δυσκολίες

Με τον όρο μαθησιακές δυσκολίες περιγράφεται ένα σύνολο διαταραχών που μειώνουν την ικανότητα ενός ατόμου να επικοινωνήσει και να μάθει.  Πρόκειται για ένα όρο με πολύ ευρύ φάσμα , δυσκολίες αντίληψης, δυσλεξία, αναπτυξιακές διαταραχές, δυσκολία στην χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικών ικανοτήτων.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

  • Δυσκολίες λόγου και ομιλίας: Πρόκειται για δυσκολίες στην παραγωγή και κατανόηση του προφορικού λόγου.  Τέτοιες μπορεί να αφορούν την παραγωγή ήχων (άρθρωση) , την απόδοση του λόγου (έκφραση) ή την κατανόηση των λεγομένων κάποιου τρίτου.
  • Δυσκολίες γραπτού λόγου:  Οι δυσκολίες αυτές αφορούν προβλήματα αποκωδικοποίησης του γραπτού λόγου, προβλήματα ορθογραφίας, και γενικότερα προβλήματα στη παραγωγή γραπτού λόγου. 
    • Πιο συχνή μορφή είναι η δυσλεξία ( σσ ειδική μαθησιακή δυσκολία). Το άτομο , μικρής ή μεγάλης ηλικίας , παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάλυση των λέξεων, σε ακουστικές μονάδες συλλαβικής βάσης, και στην σύνθεση αυτών σε λεκτικά σύνολα με εννοιακό περιεχόμενο.
    • Δυσκολίες μαθηματικών ικανοτήτων: Στην κατηγορία αυτή εμπίπτουν δυσκολίες αναγνώρισης αριθμών και μαθηματικών συμβόλων , στην απομνημόνευση της προπαίδειας, στην κατανόηση αφηρημένων μαθηματικών εννοιών και στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων.
    • Άλλες μαθησιακές δυσκολίες :  Υπάρχει μεγάλο φάσμα μαθησιακών δυσκολιών  όπως οι οπτικοκινητικές διαταραχές.
    • Διάσπαση προσοχής?υπερκινητικότητα:  Η διαταραχή υπερκινητικότητας και ελλειματικής προσοχής είναι το σύνδρομο που αφορά το 4% των παιδιών ηλικίας από 7 έως 15 ετών. Υπάρχει δυσκολία στην οργάνωση της σκέψης και στη συγκέντρωση του σε κάποια δραστηριότητα και να μάθει αποτελεσματικά.  Χαρακτηρίζεται από υπερδραστηριότητα , ενδεχομένως υπερβολική ανησυχία, παρορμητικότητα και συχνά αδυναμία ελέγχου των συναισθημάτων.  Και σε αυτή την περίπτωση  το φάσμα των περιπτώσεων είναι πολύ ευρύ.
    • Νοητική υστέρηση : Αναφέρεται σε μια παθολογική κατάσταση που εκδηλώνεται στην περίοδο της ανάπτυξης. Το παιδί με νοητική υστέρηση χαρακτηρίζεται από νοητική ικανότητα χαμηλότερη από τον μέσο όρο των παιδιών της ίδιας ηλικίας.  Μειωμένη ικανότητα προσαρμογής στην μάθηση και στην κοινωνική ένταξη είναι βασικά χαρακτηριστικά.  Ανάλογα με την βαρύτητα της, η νοητική υστέρηση ταξινομείται  σε ήπια, μέτρια, σοβαρή, βαριά.

 

Μετρητής επισκεψιμότητας

Στοιχεία Επικοινωνίας

17ο Γυμνάσιο Περιστερίου
Κηπουπόλεως & Μουσών, Περιστέρι
Τ.Κ. 12137
Τηλ. κέντρο: 2131301809
ΕΣΩΤ. 101 Δ/ντής, 102 Α΄Υποδ/ντης,
103 Β΄Υποδ/ντής, 104 γρ. Καθηγητών

Copyright © 2024 -17th Gymnasium of Peristeri by gkoumoun