Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Ώρα για το σχολείο...Ώρα για το 17ο Γυμνασιο Περιστερίου

Γυμνάσιο Περιστερίου

Πάμε σχολείο...

Μαθητικές δημιουργίες 

Το 17ο Γυμνάσιο Περιστερίου καλωσορίζει το 2022 με μαθητικές δημιουργίες και ευχές για το νέο έτος με Υγεία - Αγάπη - Αλληλεγγύη - Ειρήνη...

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης για τη δημιουργία Μουσικού ομίλου και την ανάπτυξη  μαθητικών δραστηριοτήτων & δημιουργιών, με στόχο την ανάδειξη της παράδοσης και του πολιτισμού μας οι μαθητές/τριες μας ξεκινούν δυναμικά για τα Χριστούγεννα. Δημιουργούν και οργανώνουν το δικό τους bazaar για να διαθέσουν τα έσοδα στη βελτίωση της σχολικής ζωής!

IMG-c627060bd19c07bbd82c38ddd3151820-V IMG-1d518d1560be25deb7547922e5fe1638-V

 

IMG-4f28dd5067f66c9c1b83cb69ed2aa11c-V IMG-27cd42ee56f1238a555c1df8d279d273-V

 

 IMG-0ccff58293eba057d49897f3a2dd1699-VIMG-fc7c032a1891f8b34d845fe8de7e42f8-V

Καλή αρχή!! στο νέο πρόγραμμα που συμμετέχει το 17ο Γυμνάσιο Περιστερίου μαζί με το 52ο Γυμνάσιο Αθήνας, το 7ο γυμνάσιο Νίκαιας και το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων Δούκα. Το καινοτόμο πιλοτικό πρόγραμμα της Βιβλιοθήκης της Βουλής: "Εφηβική Λέσχη Ανάγνωσης" έχει στόχο τη σύσφιξη των σχέσεων της Βιβλιοθήκης της Βουλής με την εκπαιδευτική κοινότητα, την προαγωγή της φιλαναγνωσίας στα σχολεία, την προσφορά ευρύτερων εμπειριών πολιτισμού, τη διασχολική συνεργασία και δικτύωση, την προαγωγή της δημιουργικότητας και συμμετοχικότητας των μαθητών/τριών.
Από την 1η διασχολική συνάντηση στο Καπνεργοστάσιο....
246186169 256045609794504 3055941224427343364 n
 
Δεύτερη συνάντηση της «Εφηβικής Λέσχης Ανάγνωσης της Βιβλιοθήκης της Βουλής», 19-11-21 στο πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο. Επίκεντρο του πρώτου κύκλου, το βιβλίο της Αγγελικής Δαρλάση «Το αγόρι στο θεωρείο».
Τα παιδιά δημιούργησαν λέξεις και εικόνες, έδωσαν φωνή στον Δρόσο, την Αρετή και τους άλλους ήρωες του βιβλίου και συμφώνησαν πως «[…] μάλλον επειδή ήξερε να διαβάζει πολύ καλά και τους ανθρώπους, […] μέσα σ’ εκείνες τις σελίδες, βρισκόταν η λύση […]».
19-11-21 B
 
Τρίτη συνάντηση: 21-12-21
"Εφηβική Λέσχη Ανάγνωσης" πιλοτικό, διασχολικό, καινοτόμο, εκπαιδευτικό, πολιτιστικό πρόγραμμα της Βιβλιοθήκης της Βουλής σε συνεργασία με τις υπεύθυνες πολιτιστικών προγραμμάτων Γ΄ Αθήνας, Α΄ Αθήνας και Πειραιά. Η ανάγνωση και επεξεργασία του 1ου βιβλίου "Το αγόρι στο θεωρείο" της Αγγελικής Δαρλάση ολοκληρώθηκε από τη Λέσχη με πολλές πρωτότυπες δράσεις και νεανική φαντασία!! Η συγγραφέας ήταν μαζί μας σήμερα στην παρέα της Λέσχης.
Το 17ο Γυμνάσιο Περιστερίου παρουσίασε ένα θαυμάσιο εικαστικό δημιούργημα με πάρα πολλούς συμβολισμούς. Εμπνευσμένο από την ιστορία, τους ήρωες του βιβλίου και το προσφυγικό πρόβλημα, έδειξε το ρόλο του βιβλίου ως το κλειδί για την πορεία στη ζωή... Καθοδηγήτρια στο εικαστικό έργο της ομάδας, η εικαστικός του σχολείου μας, η Όλγα η Κωστήρη!
Τέλος παρουσίασε ένα θεατρικό μονόπρακτο, που δημιούργησαν οι μαθητές στα πλαίσια της διδασκαλίας της δημιουργικής γραφής με την εκπαιδευτικό τους Ευαγγελία Λιάπη, επίσης εμπνευσμένο από την ανάγνωση του βιβλίου, που το δούλεψε όλο το μήνα η παιδαγωγική ομάδα στο σχολείο!
Συγχαρητήρια σε όλες και όλους !! Πάμε δυνατά για το 2ο βιβλίο και τις εκπλήξεις που θα το συνοδεύσουν...
265670870 633745747818890 865848327181501286 n
 
263969265 947685216169047 5986118542034870860 n
 
Τέταρτη συνάντηση: 4-2-22 (διαδικτυακή)

Σήμερα η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου μας συμμετείχε στην τέταρτη συνάντηση της εφηβικής λέσχης ανάγνωσης της Βιβλιοθήκης της Βουλής (διαδικτυακή για πρώτηφορά λόγω των μέτρων κατά covid19).

Θέμα της συνάντησης το βιβλίο «η Γαλήνη»του Η.Βενέζη. Η δυναμική των απόψεων των παιδιών εξαιρετική, ακόμα και όταν καλούνται να εκφραστούν για δύσκολα θέματα όπως αυτά που πραγματεύεται η Γαλήνη.

photo 1

Πέμπτη συνάντηση 1-3-2022

Σήμερα 1η του Μάρτη, είχαμε την 5η συνάντηση της παιδαγωγικής ομάδας του πιλοτικού, καινοτόμου πολιτιστικού προγράμματος της Εφηβικής Λέσχης Ανάγνωσης στη Βιβλιοθήκη της Βουλής. Θέμα της συνάντησης η μικρασιατική καταστροφή, το προσφυγικό ζήτημα και οι επιρροές που αυτό έφερε στην ελληνική κοινωνία του 1922. Η κάθε ομάδα από τα τέσσερα σχολεία που συμμετέχουν στο πιλοτικό αυτό πρόγραμμα είχε να υλοποιήσει μια αποστολή και να παρουσιάσει στην ολομέλεια την έρευνα της. Εξαιρετική εμπειρία για τους μαθητές του σχολείου μας οι οποίοι σταδιακά αντιλαμβάνονται τη δυναμική του βιβλίου, «η Γαλήνη» του Ηλία Βενέζη, αποκτούν αυτοπεποίθηση και αλληλεπιδρούν με συνομήλικους τους ανταλλάσσοντας απόψεις για πολύ σημαντικά θέματα.

f5

ΦΩΤΟ1 - ΦΩΤΟ2 - ΦΩΤΟ3 - ΦΩΤΟ4 - ΦΩΤΟ5 - ΦΩΤΟ6

6η Συνάντηση : 29-3-2022

Η επίσκεψη στο καπνεργοστάσιο έχει γίνει πλέον η πιο γλυκιά συνήθεια των παιδιών των 4 σχολείων που συμμετέχουν στην "Εφηβική Λέσχη Ανάγνωσης"... το διασχολικό καινοτόμο πιλοτικό πρόγραμμα της Βιβλιοθήκης της Βουλής! Το 17ο Γυμνάσιο Περιστερίου ήταν εκεί με την παιδαγωγική του ομάδα!

Σκηνές από τη σημερινή 6η συνάντηση της Λέσχης, με τα παιδιά να συζητούν γύρω από ένα παλαιό υπουργικό τραπέζι του 1950, τις εμπειρίες, τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν μέσα από τις σελίδες του βιβλίου της Μαρίας Ιορδανίδου "Λωξάντρα". Είχαν την ευκαρία επίσης να ξεφυλλίσουν εφημερίδες της Κωνσταντινούπολης καιτης Ελλάδας από τα τέλη του 19ου αι. Η εμπειρία τους συναρπαστική!!

photo1
7η συνάντηση: Ολοκλήρωση προγράμματος

Ολοκληρώνοντας ένα μεγάλο βιωματικό, καινοτόμο, πιλοτικό κύκλο (9 μηνών) η Εφηβική Λέσχη Ανάγνωσης της Βιβλιοθήκης της Βουλής, έκλεισε την Πέμπτη 19 Μαΐου τις δραστηριότητές της με την τελευταία πανηγυρική ολοήμερη συνάντηση στο Καπνεργοστάσιο!! Το 17ο Γυμνάσιο Περιστερίου, όπως πάντα ήταν εκεί με πρωτότυπες και δημιουργικές εργασίες, με φαντασία και κέφι, όπως όλα τα παιδιά φυσικά και των άλλων σχολείων σε αυτή τη διασχολική συνάντηση με το βιβλίο…  Παρουσιάστηκαν πρωτότυπες δημιουργίες με αφορμή την ανάγνωση και τη συζήτηση του έργου «Λωξάντρα» της Μαρίας Ιορδανίδου (θεατρικό έργο, λογοτεχνικό παιχνίδι, ζωγραφική και ποίημα), συμμετείχαν σε άσκηση μεγαλόφωνης ανάγνωσης με αποσπάσματα από το βιβλίο, τα οποία είχαν επιλέξει στα σχολεία τους και προβληματίστηκαν για ζητήματα γλωσσικής ιδιαιτερότητας, συνθέτοντας ένα μικρό γλωσσάρι για τη «Λωξάντρα». Τέλος, πήραν μέρος σε μια βιωματική δραστηριότητα γύρω από το βιβλίο του Ρέι Μπράντμπερι «Φαρενάιτ 451» με θέμα τη σημασία του βιβλίου για τις ζωές μας και πόσο θα τις έκανε φτωχότερες η απουσία του. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Ίδρυμα της Βιβλιοθήκης της Βουλής, στους συντελεστές του προγράμματος, στους μαθητές/τριες, στους/στις εκπαιδευτικούς και Διευθυντές/ντριες των σχολείων που συμμετείχαν και που συνέβαλαν με τον τρόπο τους σε αυτή την ανεπανάληπτη εμπειρία για όλους!

19-5-22f
Η αναμνηστική μας φωτογραφία
19-5-22e 19-5-22h
19-5-22a
Βιωματικές δραστηριότητες
19-5-22b
Από τις εργασίες κλεισίματος του προγράμματος
19-5-22d
 

robotiki omada 

Το σχολικό έτος 2018-19, δημιουργήθηκε η ρομποτική ομάδα του 17ου Γυμνασίου Περιστερίου. Επικεφαλής ο Διευθυντής του σχολείου κος Γιώργος Κουμουνδούρος και πολύτιμος επιστημονικός συνεργάτης ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων κος Μάκης Κουτσανδρέας, ο οποίος διάθεσε στην ομάδα τον εξοπλισμό και αρκετό από τον ελεύθερο χρόνο του.

Η ομάδα συναντιόταν στο χώρο του σχολείου κάθε Παρασκευή 3μμ με πολύ όρεξη και μεράκι ασχολήθηκε με τον προγραμματισμό και τις νέες Τεχνολογίες. Το Μάρτιο έλαβε μέρος σε διαγωνισμό μαζί με άλλα σχολεία και παρουσίασε τη δουλειά της.

Η ομάδα εν δράσει....

IMG 20190222 154549
 IMG 20190317 094652


wro 2019 team favourite14
img20190614 12100868

 

 

 

PROSKLISI

     Οι μικροί δημοσιογράφοι του 17ου Γυμνασίου, στην προσπάθειά τους να γίνουν "αυτόνομοι" συνεχίζουν με την καθοδήγηση των επαγγελματιών της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση εντός και εκτός του σχολείου...

     Αρωγοί στην προσπάθειά τους αυτή, ο Διευθυντής κος Κουμουνδούρος και η καθηγήτρια κα Δημητριάδη, ως υπεύθυνοι αυτού του πολιτιστικού project με τίτλο: Backpack jurnalism.

     Την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2018 η ομάδα βρέθηκε στη Στέγη του Ιδρύματος για να παρακολουθήσει τη θεατρική παράσταση "Οι παραθεριστές" του Μαξίμ Γκόρκι, σε σκηνοθεσία της Μαρίας Μαγκανάρη και στη συνέχεια να πάρει συνεντεύξεις από τους συντελεστές της παράστασης ώστε να χρησιμοποιήσει το υλικό για το  πολιτιστικό ρεπορτάζ.

 

Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα για περισσότερα...

stegi

Πώς πρέπει να είναι οι άνθρωποι για να μην τους βαριόμαστε;» αναρωτιέται ο Μαξίμ Γκόρκι στους πολυπρόσωπους και σπανίως παιγμένους στη χώρα μας Παραθεριστές (1904), που φέρνουν το καλοκαίρι στην Εφηβική Σκηνή της Στέγης.
Η Μαρία Μαγκανάρη μεταφέρει τη δράση από την προεπαναστατική Ρωσία στο σήμερα του ελληνικού καλοκαιριού και αποδεικνύει ότι μερικοί συγγραφείς μπορούν να απευθύνονται με εντυπωσιακή ευκολία σε όλες τις γενιές. Έφηβοι και ενήλικες σε ένα αέναο γαϊτανάκι αναζήτησης ομφαλοσκοπούμε κι εμείς σαν τους Παραθεριστές, ψάχνοντας το προσωπικό μας νόημα και τη θέση μας μέσα σε μια κοινωνία που ούτε ξέρει τι την περιμένει.
Συχνά λέμε ότι πάμε διακοπές για να «ξεφύγουμε». Ξεφεύγουμε, όμως, ποτέ από τον εαυτό μας; Οι Παραθεριστές του Γκόρκι αναλώνονται σε φλυαρίες, γκρίνιες, τσακωμούς, μεθύσια και ανεκπλήρωτους έρωτες μέσα σε μια ατμόσφαιρα νωθρότητας. Ευτυχώς, όχι όλοι. Κάποιοι, οι νεότεροι, θα μας θυμίσουν αυτό που πάντα υποστήριζε ο Γκόρκι: «Ο άνθρωπος είναι το μοναδικό θαύμα στη Γη».

 

Δείτε παρακάτω το τρέιλερ της παράστασης...

 

Οι Encardia ζωντανά στο 17ο Γυμνάσιο Περιστερίου!!

 κάντε κλικ στην εικόνα...

Οι μαθητές/τριες & οι καθηγητές/τριες του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία σήμερα 2 Οκτωβρίου 2017, να ακούσουν ζωντανά ?καθαρή? ?ουσική βγαλ?ένη ?έσα από το τεράστιο πολιτισ?ικό περιβάλλον της συγκεκρι?ένης περιοχής (Magna Grecia)

Το αμφιθέατρο γέμισε ?ε παραδοσιακές ?ουσικές, τραγούδια και χορούς από τις ελληνόφωνες περιοχές του Ιταλικού Νότου...

Από τα ξεχασμένα χωριά της Καλαβρίας μέχρι τις εύφορες πεδιάδες της Grecia Salentina και από τα παράλια της Σικελίας μέχρι τα σοκάκια της Νάπολης, οι encardia ταξιδεύουν αναζητώντας ρίζες παράξενες ενός πολιτισμού που εκφράζεται ιδιαίτερα μέσα από διαλέκτους τοπικές, ελληνικές και μη, με τραγούδια και ταραντέλες που ακούγονται από τη μία άκρη ως την άλλη.

Τα παιδιά ξεσηκώθηκαν, χόρεψαν και ταξίδεψαν με τις νότες και τις μελωδίες...

Συγχαρητήρια στην καθηγήτρια της μουσικής κα Μαστοροπούλου για την πρωτοβουλία και την οργάνωση. 

 

 

Το σχολικό έτος 2016-2017 λειτούργησε στο σχολείο μας η θεατρική ομάδα «ΜΙΚΡΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΟ 17». Στόχος του προγράμματος να κάνουμε ένα μαγικό ταξίδι με όχημα την τέχνη, ένα ταξίδι στην πραγματικότητα με όπλο μας τη φαντασία, να προσεγγίσουμε πτυχές της καθημερινής ζωής, να μελετήσουμε μέσα από τη στάση των ηρώων μας πανανθρώπινες αξίες, να προβληματιστούμε για τις καταστάσεις που μας περιβάλλουν και κυρίως να ζήσουμε τη μαγεία του θεάτρου μέσα από κλίμα συνεργασίας, εξάρτησης αλλά και έκφρασης της ατομικότητας του καθενός από τα μέλη της ομάδας μας.

 

Οι δραστηριότητες μας αρκετές για την πρώτη χρονιά?

 

Α) Επισκεφτήκαμε το Ίδρυμα Λασκαρίδη και παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ»  Δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν τεχνικές σχετικά με τη δραματοποίηση ενός λογοτεχνικού κειμένου και μάλιστα εφάρμοσαν τις τεχνικές αυτές στο κείμενο της Έλλης Αλεξίου «Κι όμως ο μπαμπάς δεν ερχόταν» που είχαν επιλέξει οι ίδιοι. Ό,τι μάθαμε μας βοήθησε στη συνέχεια?.

 

Β) Παρακολουθήσαμε την εφηβική θεατρική παράσταση ??Μια Μικρή Χώρα?? (Το ασυνόδευτο) του Α. Φλουράκη στο θέατρο SKROW. Η παράσταση έριξε ένα άλλο φως και καυτηρίασε το θέμα των προσφύγων στην Ελλάδα ενώ η συζήτησή μας με τους συντελεστές στο τέλος βοήθησε τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα το χώρο του θεάτρου.

 

Γ) Ανεβάσαμε 2 θεατρικά έργα. Το πρώτο τα Χριστούγεννα βασισμένο στο έργο της Ελένης Παπαπαστόλου «ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ». Το έργο διασκευάστηκε από εμένα με τη βοήθεια της κας Δημητριάδη ώστε να καλύψει όλα τα παιδιά της ομάδας. Ασχοληθήκαμε με το πρόβλημα του πολέμου, της κακομεταχείρησης και της φτώχειας των παιδιών σε όλο τον κόσμο.

 

Το β? έργο ανέβηκε στη γιορτή της 25ης Μαρτίου και βασίστηκε στο έργο «Η ΔΕΣΠΩ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΕΜΟ» του Γιώργου Ι. Αλεξανδρή, σε διασκευή δική μου ώστε να καλύψει πάλι περισσότερους ρόλους και να αυξήσει τη διάρκεια του.

 

Και στις 2 παραστάσεις η συμμετοχή των παιδιών ήταν ενθουσιώδης, οι προτάσεις τους πραγματικά καινοτόμες και η βοήθειά τους στα σκηνικά μεγάλη. Πολύτιμη ήταν η βοήθεια της κας Γιαγλάρα στα σκηνικά της γιορτής και το στολισμό της αίθουσας.

 

Δ) Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, σε ελάχιστο χρόνο μετά από επιθυμία των παιδιών που είχαν μείνει στο πρόγραμμα μέχρι το τέλος ετοιμάσαμε μια ταινία μικρού μήκους δραματοποιώντας το διήγημα του Μένη Κουμανταρέα «ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΡΕΣΕΩΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ». Ερασιτεχνική η προσπάθειά μας, σίγουρα έχει πολλές ατέλειες μιας και ο χρόνος για τις εξετάσεις πίεζε όμως και τα λάθη είναι καλοδεχούμενα γιατί θα μας βοηθήσουμε να γίνουμε καλύτεροι στο μέλλον.

 

Ε) Για να χαλαρώσουμε στο τέλος της χρονιάς οργανώσαμε επίσκεψη στο Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος όπου περιηγηθήκαμε στις σύγχρονες εγκαταστάσεις, είδαμε τη βιβλιοθήκη, τις εκθέσεις ζωγραφικής και μακέτας που φιλοξενούνται στο χώρο, παίξαμε και χαρήκαμε όλοι.

 

Ελπίζω η ομάδα μας να συσταθεί και του χρόνου?? Ακολουθούν φωτογραφίες των δραστηριοτήτων μας, η ταινία που γυρίσαμε και σχόλια κάποιων μαθητών της ομάδας.

 

Είμαι υπερήφανη για την ομάδα μας. Μπορεί η κούραση και η ευθύνη να ήταν μεγάλες, τα δώρα που αποκομίσαμε όμως όλοι μας ήταν ανέλπιστα πολύτιμα?

 

Χριστούγεννα

 

 

xristougena theatro1

 

xristougena theatro

 

 

 

 

25η Μαρτίου

25h martiou theatro1

 

 

25h martiou theatro

 

                                           

 

Θεατρική επίσκεψη

 

theatro

 

 

Γραφείο Ευρέσεως Εργασίας (μικρού μήκους ταινία)

 

Η Υπεύθυνη του προγράμματος,

 

                                                   Βασιλική Φανουράκη

 

 

 

Από το 2005 λειτουργεί στο σχολείο μας το Πολιτιστικό Πρόγραμμα "Παραδοσιακών Χορών" με υπεύθυνο τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής κο Παπαδιώτη. Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με παραδοσιακούς χορούς από όλα τα μέρη της Ελλάδας και τους οποίους παρουσιάζουν τακτικά σε εκδηλώσεις του σχολείου μας αποσπώντας πάντα θερμά χειροκροτήματα.

 

Το σχολικό έτος 2014-2015 λειτούργησε το Πρόγραμμα "Πνευματική Άθληση και Πολιτισμός μέσα από το Σκάκι", με υπεύθυνη καθηγήτρια την κα Πρασίνου. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τις τεχνικές και τις στρατηγικές του σκακιού, γνώρισαν το πανάρχαιο αυτό άθλημα, ανέπτυξαν ομαδικό πνεύμα, εξάσκησαν τη μνήμη τους και τη σκέψη τους, συμμετείχαν σε σχολικούς αγώνες. 

 

Το σχολικό έτος 2013-2014 λειτούργησε το Πρόγραμμα "Κόσμημα" με υπεύθυνη καθηγήτρια την κα Μολνάρ. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με το χειροποίητο κόσμημα. Έμαθαν την ιστορία και τη σημασία του κοσμήματος, κατασκεύασαν οι ίδιοι κοσμήματα με διάφορες τεχνικές. Επιπλέον, τους δόθηκε η δυνατότητα να απασχοληθούν με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο στον ελεύθερο χρόνο τους.