Back To Top
Δικαιολογητικά εγγραφής για την Α΄ τάξη... Δείτε στα Νέα Ανακοινώσεις!!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2023-2024 - 17ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ: ΑΝ ΟΧΙ ΕΓΩ ΤΟΤΕ ΠΟΙΟΣ?
Στο πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ: Αν όχι εγώ τότε ποιος?» συμμετείχαν 17 μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις του σχολείου μας. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων οι μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες και συζητήσεις, παρακολούθησαν σχετικά βίντεο, διερεύνησαν στο διαδίκτυο, παρακολούθησαν υλικό σχετικών προγραμμάτων, συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια, κουΐζ, εννοιολογικούς χάρτες, έφτιαξαν αλγόριθμο Πρώτων Βοηθειών και εκπόνησαν εργασίες από φύλλα εργασιών που τους δόθηκαν. Με την ολοκλήρωση κάθε θεματικής ενότητας οι μαθητές και μαθήτριες υλοποίησαν προβολές παρουσίασης με διαφάνειες (PPT) από τις οποίες επιλέχθηκε υλικό για την δημιουργία πόστερ που τοποθετήθηκαν σε τοίχους του σχολείου. Επιπλέον δημιουργήθηκε ένα κινούμενο σχέδιο (animation) με τις βασικές οδηγίες για παροχή Πρώτων Βοηθειών σε περίπτωση κατάρρευσης κάποιου περαστικού στον δρόμο Στις 28 Μαΐου, παρουσιάστηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων υλικό του προγράμματος στην υπόλοιπη μαθητική κοινότητα.
Ως εκ τούτου ο σκοπός και οι επιμέρους παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος επιτεύχθηκαν καθώς τα παιδιά συμμετέχοντας ενεργά, μυήθηκαν σε θέματα αυτομέριμνας, προσπάθησαν να υιοθετήσουν πιο υγιεινές συμπεριφορές & πρακτικές τρόπου ζωής σε σχέση με τον ύπνο και τη διατροφή και εκπαιδεύτηκαν στην αντιμετώπιση έκτακτων και επειγουσών καταστάσεων για τη βασική υποστήριξη της ζωής εξασκούμενοι στην παροχή πρώτων βοηθειών.
Σας παραθέτουμε υλικό από το έργο των παιδιών μας.
ANIMATION ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ.mp4 - Google Drive
Συντονιστική ομάδα εκπαιδευτικών :
ΦΡΑΓΚΟΥ-ΛΙΒΑΝΙΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ, ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ.
Τελευταία γίνεται λόγος για τη σημασία της Μεσογειακής διατροφής. Καθώς λοιπόν η στροφή προς τη μεσογειακή κουζίνα γίνεται επίκαιρη κι αναγκαία, καθώς ξαναανακαλύπτουμε παραδοσιακές γεύσεις άμεσα συνδεδεμένες με μνήμες παιδικές κι έναν άλλο τρόπο ζωής ίσως πιο «ταπεινό» αλλά ουσιαστικό, επόμενο ήταν το πρόγραμμά μας «Ελλήνων Γεύσεις» να ακολουθήσει αυτόν τον τρόπο μαγειρέματος και διατροφής.
Προσπαθήσαμε λοιπόν μαζί με τα παιδιά να ξαναγευτούμε παραδοσιακά εδέσματα που η παρασκευή τους στηρίζεται στα καλούδια της ελληνικής γης: φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, μέλι, ελαιόλαδο?
Με τον τρόπο αυτό γνωρίσαμε τα προϊόντα που παράγει η ελληνική γη, το πώς συνδέονται με τον τρόπο ζωής των Ελλήνων και τον πολιτισμό τους, τη σημασία του για τη διατροφή.
Το ταξίδι που ξεκινήσαμε το 2011 ακολουθώντας το δρόμο του προγράμματος «Ελλήνων Γεύσεις» συνεχίζεται . Γιατί ο ρόλος του σχολείου δεν περιορίζεται στην ανάπτυξη των γνωστικών ικανοτήτων του παιδιού αλλά εκτείνεται και στην καλλιέργεια και ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων στον συναισθηματικό και κοινωνικό τομέα.
Αναγνωρίζοντας λοιπόν τον ιδιαίτερο αυτό ρόλο και λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες και απαιτήσεις των καιρών ενισχύουμε τη συμμετοχή των μαθητών μας σε ποικίλες δράσεις γνωστικού και παιδαγωγικού περιεχομένου που σκοπό έχουν να αναπτύξουν προσωπικότητες που ανακαλύπτουν και καλλιεργούν τις ικανότητές τους σε ποικίλους τομείς.
Σκοπός η ανάπτυξη ατόμων που νιώθουν ικανοποίηση από την ενασχόλησή τους με θέματα που καλύπτουν τα ενδιαφέροντά τους και ασφάλεια σε ένα χώρο που τους δίνει ερεθίσματα και τους αποδέχεται σεβόμενο τη μοναδικότητά τους.
Κατά καιρούς πέρα από τη διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων όπως είναι το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ελλήνων Γεύσεις» ενισχύουμε τη συμμετοχή των μαθητών στη χορωδία του σχολείου, σε θεατρικές παραστάσεις, στο εργαστήρι κατασκευής πασχαλινών λαμπάδων και αλλού.
Από τη συμμετοχή ωφελούμαστε όλοι: μαθητές που συμμετέχουν, εκφράζονται σε δημιουργικό επίπεδο, μοιράζονται συναισθήματα, κοινωνικοποιούνται και εκπαιδευτικοί που παίρνουμε ικανοποίηση και χαρά από την επικοινωνία με τους μαθητές και ανακαλύπτουμε και άλλες πλευρές της προσωπικότητάς τους.
Δείτε τις δράσεις μας για το σχολικό έτος 2015-2016 στον φάκελο.